Здравейте колеги , фирмата в която работя се занимава с международен транспорт в Европа и сключи договор с немска фирма да подсигурява транспорт на автомобилите - немската фирма за сега ни е изпратила документ Gutschrift за стойността на транспорта - искам да попитам как ще си осчетоводим приходите , трябва ли да си напишем фактура без ДДС и съответно ще има VIES декларация и също ни пуска фактура за разходи като например наем на ремаркетата и други , тъй като само влекачите са наши . Много моля ако някой има подобно нещо да ми отговори защото за първи път се сблъсквам с такъв случай .Предварително Ви благодаря !
Здравейте колеги , бих искала да се консултирам с Вас за следният случай .
ДМА в с-ка 205 - влекач и полуремарке - стойност на влекач - 44984.09 лв.  и на полуремаркето - 8410.07 лв.
Амоттизаций до м.02.13 г.за влекача и полуремаркето  - 36271.57 лв. общо
Но в края на м.02. влекача катострофира. И е бракуван и отписан от КАТ .
Застрахователната компания  ни превежда сума -  по щета каско сумата от 29814.11 лв.
Имаме фактура за продажба на бракувания влекач на стойност 2400.00 лв.с ДДС .Моля за съвет за самото осчетоводяване . Полуремаркето е в движение .
Остатъчните стойности са следните за влекача - 14425.66 лв. и на полуремаркето - 2696.93 лв.